ثبت نام اول ابتدایی
نوشته شده توسط : sevda

دوره ابتدایی یا دبستان ، اولین دوره آموزشی رسمی برای همه دانش آموزاست که با پایه اول ابتدایی شروع میشه . دانش آموزا تو سن 7 سالگی وارد پایه اول دبستان میشن . والدین دانش آموزای اول ابتدایی 99 - 1400 حتما باید به نکات مهمی مثل انتخاب مدرسه مناسب ، تشویق و تنبیه به موقع و هزینه های تحصیل و ... توجه کنن .

 برای مشاوره ثبت نام اول دبستان 99 - 1400



دوره ابتدایی ، اولین دوره آموزشی تو نظام آموزشی کشورمونه که شامل شش تا پایه است . دانش آموزا بعد از گذروندن این دوره و کسب شرایط قبولی تو این شش پایه می تونن وارد دوره متوسطه اول بشن ، اولین مرحله از این دوره کلاس اول دبستانه . خیلی از دانش آموزایی که وارد پایه اول دبستان میشن تو دوره پیش دبستانی بطور کلی با مدرسه و شرایط اون آشنا شدن .

دوره ابتدایی ، یکی از حساس ترین دوران تحصیل دانش آموزا محسوب میشه چون باعث افت یا پیشرفت تحصیلی دانش آموزا تو آینده میشه ، به خاطر اهمیتی که پایه اول ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ داره و چون اغلب اولیا دنبال اطلاعات کافی درمورد این پایه هستن ، تو این مقاله همه چیز رو درباره پایه اول دبستان 99 - 1400 گفتیم . پس همراهمون باشین !

 

 

زمان ثبت نام اول ابتدایی ها ۹۹ - ۱۴۰۰

ثبت نام دانش آموزای کلاس اول دبستان ۹۹ - ۱۴۰۰​ ، از هفته اول خرداد ماه شروع و تا هفته آخر شهریور ماه ادامه داره . اولیا می تونن تا آخر مرداد ماه تو روزهای دوشنبه و چهارشنبه و تو شهریور ماه همه روزای هفته به جز پنجشنبه و جمعه اقدام به ثبت نام فرزندشون تو مدرسه مورد نظرشون کنن . بهتره که ثبت نام رو به روزهای آخر موکول نکنن تا با مشکل نبود ظرفیت و کلاس خالی مواجه نشن .

 بعد از انجام ثبت نام توسط اولیا ، مدیر مدارس موظفن تا اطلاعات ثبت نام دانش آموز رو تو سامانه سناد دانش آموزی وارد کنن تا تموم اطلاعات ثبت نامی دانش آموزا برای مدیر مدرسه و آموزش و پرورش قابل دسترسی باشه .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام مدارس

 

 

 

 

 

سن ورود به کلاس اول ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰

حداقل سن ورود به پایه اول دبستان ۹۹ - ۱۴۰۰​ ، شش سال تمام تعیین شده بنابراین تو همه مدارس فقط بچه های شش سال تمام ( یعنی متولدین نیمه دوم 93 تا نیمه اول 94 ) مجاز به ثبت نام تو پایه اول ابتدایی 99 - 1400 به عنوان دانش آموز پایه اول دبستان هستن .

اگه بچه شش ساله ای با توجه به استاندارهای ( سنجش سلامت کلاس اول ابتدایی ) آمادگی لازم برای ثبت نام تو پایه اول ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰​ رو نداشت ، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی با تشکیل کمیسیون خاص منطقه و ذکر دلیل ( بیماری ، عدم دسترسی به مدرسه و ... ) در این خصوص تصمیم گیری می کنه .

 

 

5 نکته ای که والدین اول دبستانی ها باید بدانند

والدینی که فرزندشون امسال وارد پایه اول دبستان میشه معمولا دغدغه های زیادی مثل : انتخاب مدرسه خوب ، بهترین نحوه آموزش ، نحوه صحیح برخورد با دانش‌آموز کلاس اولی و ... رو دارن که بسته به نوع تفکر و خلقیات هر فردی متفاوته . انتخاب بهترین و اصولی ترین گزینه برای حل این مسائل با بررسی دقیق وضعیت دانش آموز ، می تونه کارها رو به بهترین شکل ممکن جلو ببره .

  • مهم ترین دغدغه والدین کلاس اولی ها

 انتخاب مدرسه مناسب

اولین و مهم ‌ترین دغدغه والدین تو سال اول دبستان انتخاب یک مدرسه خوب برای فرزندشونه . مدرسه‌ ای که بتونه نیازها و دغدغه هاشون رو برطرف کنه . معمولاً والدین اولین کاری که زمان انتخاب مدرسه می کنن  به سراغ آشنایان و دوستان خودشون رفته و با تحقیق از اونا سعی می‌کنن تا دبستان مدنظر خودشون رو انتخاب کنن . مدارس شاهد و مدارس دولتی و غیر انتفاعی مدارسی هستن که تو مقطع اول دبستان اقدام به جذب دانش آموز می‌کنن .

نکته ای والدین تو انتخاب مدرسه خیلی باید توجه داشته باشن اینه که انتخاب یک مدرسه خوب برای پایه اول دبستان علاوه بر تأثیرات مثبتی که تو آموزش این پایه دانش آموز داره باعث رشد فکری و موفقیتش تو سالای بعد هم میشه .

  • ملاک های اصلی انتخاب مدرسه خوب :
  1. دانش آموزای خوب و سطح بالا

  2. کادر مدیریتی عالی

  3. کادر آموزشی با کیفیت و با تجربه

  4. فضای آموزشی مناسب

  5. امکانات کافی

  6. نزدیک بودن به محل سکونت

  7. شهریه و هزینه مناسب

بیشتر بخوانید: مقایسه مدارس

 آماده سازی ذهنی و روحی دانش آموز

آماده سازی روحی دانش آموز اول دبستان به سالای قبل از ورود به مدرسه و تقریبا به دوره پیش دبستانی بر می‌ گرده . بچه ها از سه سالگی علاقه شدید به یادگیری دارن و کنجکاو و پیگیرن اگه والدین از این فرصت به خوبی استفاده کنن و باعث ایجاد انگیزه و رغبت تو فرزندشون بشن ، می تونن کمک زیادی به فرزندشون کنن .

والدین باید روی مبحث خلاقیت و یادگیری دانش فرزندشون وقت زیادی بزارن چون پرورش استعدادها قبل از ورود به مدرسه و تو دوره پیش دبستانی خیلی مهمه این پرورش استعداد رو می تونن با انتخاب بازی‌ها و تفریحاتی که باعث ایجاد رشد فکری و علاقه به یادگیری میشه ، انجام بدن .

بطور مثال موفقیت و پیروزی تو سال اول دبستان می‌تونه دید مثبتی به دانش آموز بده و اون رو به مدرسه علاقه‌مند کنه چون دانش آموزا تو پایه اول دبستان تازه وارد دنیای آموزش شده در مقابل عدم موفقیت تو این پایه هم می‌ تونه آینده دانش آموز رو تحت تأثیر قرار داده و نسبت به مدرسه و ادامه تحصیل بی علاقه و بی اشتیاق کنه .

 

 پیگیری وضعیت درسی

این که دانش آموز احساس کنه پدر و مادرش علاقه‌مند به پیشرفت درسیش هستن و برای رشد و موفقیتش می کنن باعث افزایش اعتماد به نفسش میشه . اما توجه بیش از اندازه تو این زمینه و پیگیری دائم مسائل درسی باعث ایجاد ناراحتی و حس بد در کودک میشه . بنابراین تو پیگیری وضعیت درسی باید اعتدال رو رعایت و بیشتر از شیوه همراهی و همکاری استفاده کرد . چون این نوع از همراهی و همکاری باعث ایجاد انگیزه و پیدایش هدف در دانش آموز میشه .

 

 تشویق و تنبیه به موقع 

خیلی از اولیا نمی دونن که فرزندشون رو چه زمانی تشویق و تنبیه کنن تا نتیجه مثبتی رو روند تحصیلیش داشته باشه . تشویق و تنبیه دانش آموزا یکی از ابزار آموزشه و از اول ابتدایی باید تو برنامه آموزشی همه دانش آموزا باشه اما لازمه تا اولیا با دونستن اصول تشویق و تنبیه باعث پیشرف تحصیلی دانش آموزا بشن .

تنبیه و تشویق دانش آموز باید در جهت یادگیری انجام بشه . بطور مثال دانش آموز باید بدونه که " مسئولیت پذیری یعنی چی ؟ " باید یاد بگیره که مسئول رفتارهایی که انجام میده و هم چنین بدونه پدر و مادر حامیش هستن اما مسئول رفتارهاش نه و اگه خطایی ازش سر بزنه عواقبش گریبان خودش رو می گیره . این موضوع باعث می‌شه تا دانش آموز تو اعمال و رفتار خودش خیلی توجه و دقت کنه .

 

 هزینه تحصیل

متاسفانه هزینه های تحصیل هر ساله رو به افزایشه و خیلی از والدین تو تامین هزینه های تحصیل فرزندشون با مشکلاتی مواجه میشن . اما خیلی از این هزینه ها تو پایه اول دبستان اضافیه .

 

اگه بعد از خوندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در رابطه با ثبت نام اول ابتدایی و مشاوره تحصیلی مدارس داشتین ، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا برای حل ابهامات و سوالای خودتون استفاده کنین . همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو از تمام اخبار مربوط به مدارس مطلع بشین .

در ادامه بخوانید : مشاوره تحصیلی مدارس

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سن ورود به پایه اول دبستان چند سالگیه ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله بطور کامل گفته شد ، سن ورود به پایه اول دبستان 7 سالگیه .

2- ✔️ مدرسه خوب چه ملاک هایی داره ؟

✔️ مدرسه خوب دارای دانش آموزای خوب و سطح بالا ، کادر مدیریتی عالی و ... که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

3- ✔️ ثبت نام پایه اول ابتدایی از چه زمانی شروع میشه ؟

✔️ ثبت نام اول ابتدایی از اوایل خرداد ماه شروع و تا اواخر شهریور ماه ادامه داره که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

منبع : ثبت نام اول ابتدایی





:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: